Hoppa till huvudinnehåll
karma

Hållbarhet

Enligt Världshälsoorganisationen (WHO) påverkas så många som 71% av alla dödsfall av välfärdssjukdomar. Samtidigt ser vi också att vi måste ta ett större grepp och ansvar. Vi riktar därför inte bara uppmärksamheten mot vår hälsa utan även mot vår planet.

I vår Vegocracy Report ser vi att det är dags att stänga det gröna gapet. Ett gap som handlar om hur medvetna eller kanske snarare omedvetna vi egentligen är kring behovet av att äta grönare för vår hälsa men också för vår planet och hur vi det till trots ändå agerar. Vår studie visar att konsumenterna efterfrågar tydligare och bättre märkning som hjälper dem till mer hållbara och hälsosamma val. Så vi har introducerat en ny märkning på alla våra produkter för att hjälpa guida och vägleda mot ett mer medvetet val.

Detta är bara ett av våra senaste initiativ kring hållbarhet som vi arbetar med men hey, vi är inte nöjda här. Vårt arbete fortsätter med att arbeta för en grönare värld. Så var med du också och minska det gröna gapet och come over to the green side.

climate foodprint

CLIMATE FOODPRINT™

Maten vi äter står för 30% av de globala koldioxidutsläppen ( IPCC, 2019). Det. Är. Inte. Ok. Att vänta är inte ett alternativ – vi måste agera. Nu. De flesta vill göra något, men vet inte hur. Hört...
nutriscore_teaser

NUTRI-SCORE

Mer än hälften (59%) av alla européer är överviktiga ( WHO Regional Obesity Report 2022). Picadeli Vegocracy Report 2022 visar att en övervägande majoritet, 82%, av världens befolkning har svårt att...
bowls

FÖRPACKNINGAR

Vi menar att förpackningar ska optimeras för att minimera matsvinnet och samtidigt ha en minimal miljöpåverkan. För att göra det arbetar vi enligt Avfallstrappan.
Vegocracy

THE VEGOCRACY REPORT '24

Världen står inför två stora utmaningar år 2024: klimatet och hälsan. Maten vi äter spelar en avgörande roll för att bevara vår hälsa och skydda vår planet, och därför måste vi ändra våra matvanor. Vi...